Vondelschool uit Bussum bereikt landelijke finale bij KNVB in Zeist
We willen graag een spelersbus huren om zoveel mogelijk supporters mee te nemen naar deze (nu al) onvergetelijke speeldag. Help jij ons hiermee? Alle kleine beetjes zijn welkom!
Hieronder een deel van het nieuwsbericht dat donderdag in meerdere kranten verscheen. Op naar Zeist en alvast bedankt voor je bijdrage!
BUSSUM - De jongens van groep 6 van de Vondelschool hebben zich geplaatst voor de landelijke finale van het schoolvoetbaltoernooi. Het team behaalde deze week een knappe overwinning tijdens de districtfinales in Amsterdam en mag daardoor op 17 juni uitkomen in de nationale eindstrijd in Zeist.
Onder leiding van coach Milena speelde het team een sterke reeks wedstrijden. In de poulefase werden achtereenvolgens zeges geboekt van 5-0, 3-1 en 1-0. Daarmee plaatste de Vondelschool zich voor de finale.
Strafschoppen
Die eindstrijd bleek een ware thriller. Na een spannende wedstrijd stond er een 2-2 gelijkspel op het scorebord. Strafschoppen moesten vervolgens de beslissing brengen. De Bussumse ploeg hield het hoofd koel en trok de overwinning naar zich toe, waarmee de titel van districtskampioen werd veiliggesteld.
Het succesvolle team bestaat uit Jisse, Luuk, Max, Kasper, Lewis, Björn, Jesse en Cesc.
De jonge voetballers kijken uit naar de landelijke finale op 17 juni en hopen daar opnieuw een mooie prestatie neer te zetten.