Hoi allemaal,
Dit is best moeilijk om te schrijven, maar ik wil graag mijn verhaal delen.
Ik ben Tycho en ben 20 jaar. Ik doe de opleiding dierverzorging op het Aeres MBO. Dat is ook echt mijn passie en het geeft me rust om met dieren te werken. Buiten dat ga ik ook vaak naar de Efteling samen met me beste vriend om daar plezier en lol uit te halen en even de slechte dingen te vergeten. De afgelopen 3 jaar stonden best wel stil en gingen moeizaam. Ik ben vaak bezig geweest met medische onderzoeken in het VUmc en AMC. Het waren zware jaren vol onzekerheid, afspraken, onderzoeken en spanning. Sinds vorige maand heb ik te horen gekregen dat er een tumor in mijn maag is gevonden per toeval tijdens een endoscopie. Een Gastro-Intestinale Stroma Tumor (GIST) is een zeldzame, kwaadaardige wekedelentumor (sarcoom) in het maagdarmkanaal. Het ontstaat in het steunweefsel van de wand van de maag. De behandeling bestaat vaak uit een operatie in combinatie met doelgerichte medicatie).
Mijn dag ziet er naast de immense pijn en alle andere klachten dan ook saai en minimaal uit. Ik probeer de prikkels te minimaliseren, goed te slapen, te eten en uit te rusten, maar dat valt allemaal niet mee met een lichaam dat schreeuwt om verlichting. Enige verlichting is een esketamine behandeling in het vumc en Dolamizol maar dan nog helpt het niet altijd om te kunnen functioneren in het leven.
Juist daarom wil ik volgend jaar meedoen aan de Alpe d'HuZes en daarmee helpen om nog meer geld op te halen voor het Koningin Wilhelmina Fonds. Voor mij gaat dit niet alleen om een berg op fietsen. Het gaat om doorzetten, vechten en laten zien dat ik ondanks alles niet wil opgeven. Ik wil een doel hebben om voor te trainen en iets positiefs halen uit een moeilijke periode in mijn leven.
Alleen heb ik momenteel geen inkomsten en daardoor niet de mogelijkheid om zelf een goede fiets en uitrusting te betalen. Daarom vraag ik om hulp. Met de donaties wil ik sparen voor betrouwbare gravelbike en fietsuitrusting om volgend jaar (2027) de Alpe d'HuZes te gaan befietsen.
Elke bijdrage, hoe klein ook, betekent ontzettend veel voor mij. En als doneren niet lukt, helpt het delen van deze actie ook enorm.
Bedankt dat je de tijd neemt om mijn verhaal te lezen en mij wilt steunen ❤️