Uren lopen voor water, niet alleen om je te wassen maar ook om te drinken,om te koken, groente te verbouwen, gras te laten groeien of drink water voor de dieren.
met 10.000 euro kan er een waterput gemaakt worden in het Masaai dorp Korongo Simba,Tanzania.
waar zowel mens als dier heel veel aan zullen hebben.
volgende maand ga ik terug naar dit dorp waar ik weer een tijdje zal verblijven.
En ik hoop dan dat ik het bedrijf mag gaan vertellen dat ze een waterput mogen gaan bouwen. Voor deze lieve, mooie,bijzondere en gastvrije mensen.
Wat misschien goed is om te weten: in nederland kost een waterput/pomp een paar 100 euro, in delen van Tanzania kan dit voor rond de 1000euro.
Maar in dit gebied door gebrek aan water moeten ze honderden meters de grond in, met een camera opzoek naar water en dan de put boren. Dit zorgt ervoor dat de prijs voor een waterput daar zo hoog is.
En dit is ook een van de redenen dat deze mensen nog steeds geen water hebben.
water is van levens belang!
naast de waterpomp ben ik ook al een aantal maanden bezig samen met de overheid en de lokale Masaai bevolking in Korongo Simba om er een school te bouwen voor meer dan 300 Masaai kinderen. Ook hiervoor ben ik nog steeds opzoek naar donaties.
als je doneert zet in je remarks 'water en/of school' en ik zorg dat het bij het juiste project terecht komt.
help je mij mee? Om water en een school te krijgen in Korongo Simba?