Hallo allemaal,
Mijn naam is Odulf Damen, ik ben muziektherapeut en ik begeleid samen met mijn vrouw een vluchtelingengezin dat een verblijfsvergunning heeft aangevraagd in Nederland. Wij maakten met dit gezin kennis op Kerstavond 2024, toen ze via een project van Buddy to buddy bij ons kwamen eten. Wij werden direct getroffen door hun openheid, vriendelijkheid en oprechtheid; en door hun moeilijke situatie….
Ze zijn hier nu al zes(!) jaar en wachten nog steeds op een uitspraak van de rechtbank over een verblijfsvergunning. De man, die uit Egypte komt, en de vrouw, die uit Thailand komt, kregen een zoon toen ze in het asielzoekerscentrum verbleven. Om ook een verblijfsvergunning te krijgen voor deze jongen, die nu vijf is, loopt er een rechtszaak, die in de laatste fase zit. Er is dringend geld nodig om de advocaatkosten te betalen. Wie kan helpen?
Hier volgt een korte beschrijving van hun leefomstandigheden en hun situatie:
Met z'n drieën woont dit gezin op de zolderkamer van een klein vrijstaand huis van een AZC. Ze moeten het huis, de keuken, het toilet en de badkamer delen met twee andere gezinnen. Het is een situatie die stress, en niets dan stress, veroorzaakt....
Als ze een verblijfsvergunning krijgen, kan de vrouw als kokkin werken, de man als vertaler, en kan hun zoontje naar een vaste basisschool gaan (zonder voortdurend te moeten verhuizen). Dat zou een enorme opluchting voor hen zijn!
Als ze niet in Nederland zouden kunnen blijven en naar hun thuisland zouden moeten terugkeren, zouden de ouders allebei in een gevaarlijke situatie terechtkomen, of zou het gezin uit elkaar worden gerukt.
Voor elke donatie is het gezin, en zijn ook wij, dankbaar! Het kan ervoor zorgen, dat hun uitzichtloze situatie wordt doorbroken.
Gedurende de actie zal u, als u wilt, op de hoogte worden gehouden van het verdere verloop.
Bij voorbaat dank!
Odulf