De gemeente ’s-Hertogenbosch is voornemens om aan de rand van Engelen een asielzoekerscentrum voor vijftig alleenstaande minderjarige vluchtelingen te openen. De plannen zorgen al langere tijd voor discussie in het dorp. Waar het begon met vragen en protesten van bezorgde bewoners, is de toon de afgelopen weken verder verhard. Om een positief tegengeluid te laten horen, kunnen mensen de komende weken symbolisch een demonstrant ‘sponsoren’. De opbrengst gaat volledig naar VluchtelingenWerk Nederland.
Laat weten dat vluchtelingen welkom zijn! De komende periode zijn er al meerdere protesten aangekondigd tegen het azc in Engelen. Sponsor daarom de komende weken een demonstrant! De opbrengst gaat volledig naar VluchtelingenWerk. Zo maken we van de nood een deugd. Steun deze actie en laat zien dat je staat voor een gastvrij Engelen en Den Bosch.
Het sponsoren is symbolisch, we houden niet bij per protest hoeveel deelnemers er zijn. Je kiest zelf welk bedrag je wilt geven. Het is dus eenmalig een bedrag. Bijvoorbeeld: ik geef tien cent per demonstrant, keer honderd, is tien euro. Minder mag natuurlijk ook, alle beetjes zijn mooi.